یادداشت‌های بازاریابی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

marketing campaign type
دسته‌بندی انواع کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ برای استفاده در کسب‌وکار خود

مهمترین کاری که یک دیجیتال مارکتر انجام می‌دهد راه‌اندازی کمپین‌ها است. کمپین‌ها را می‌توان بر حسب هدف یا ابزار دسته بندی کرد. اگر در وب جستجو کرده باشید مطالبی در خصوص دسته‌بندی کمپین‌ها بر اساس ابزارها یا رسانه‌ها یافته‌اید ولی درخصوص دسته‌بندی هدفمند مطلب خوبی وجود ندارد. پس در این مطلب انواع کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را بر اساس هدف‌های آن دسته‌بندی می‌کنیم.

چرا به دسته بندی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ نیاز است؟

جواب سریع این است: برای ایده گرفتن، شاید نوعی از کمپین‌ها را فراموش کرده‌اید. شاید بتوانید برای هر کدام از کمپین‌ها، یک مدیر کمپین جداگانه مشخص کنید و وظایف را به خوبی تفکیک کنید.

انواع کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ بر اساس هدف

هدفانواع
آگاهیآگاهی از برندآگاهی از محصول خدمت یا کاراییرونماییریبرندینگمسئولیت اجتماعیروابط عمومی
تبدیلیایجاد سرنختبدیل جایگاه کاربربهینه سازی نرخ تبدیلبازگشتیاعتماد‌سازیعلاقه‌مندسازی
محتواییهم آفرینیمنشن یا اعلام ریووبهبود محصولمشاهده یا دانلود محتوا
فروشفروش در زمان خاصفروش به سگمنت خاصریفرالافزایش میزان سبد فروشتخفیف محورفروش کالای خاص
جدول انواع کمپین‌های بازاریابی

کمپین‌های آگاهی یا Awareness

کمپین‌های آگاهی مشتریان را با بخشی فعالیت‌های شرکت ما آشنا می‌کنند. در این کمیپن‌ها تمرکز بر اطلاع رسانی و وارد کردن مشتری به اولین حلقه در مسیر بازاریابی است. در این مرحله مشتری به یک سوال یا یک مشکل کلی در ذهن مواجه است که یا به دنبال جواب آن می‌گردد یا از آن اطلاعی ندارد. در حالت اول مشتری دردی دارد که به دنبال درمان آن است و در حالت دوم مشتری به محض فهمیدن مشکلش احساس خلایی در خود حس می‌کند.

کمپین‌های تبدیلی یا Conversion

کمپین‌های تبدیلی به طور خاص بر روی پرورش کاربران یا مشتریان تمرکز دارد. در این کمپین‌ها مشتری که به تازگی با کسب‌وکار ما آشنا شده‌است درجات آگاهی و علاقه به کسب‌وکار ما را طی می‌کند. در این مراحل مشتری می‌فهمد که آیا محصولات ما چاره‌ی کار او هستند یا خیر؟ آیا علاقه ای دارد آن‌ها را تست کند؟

کمیپن‌های محتوایی یا Content

کمپین‌های محتوایی جاییست که برند می‌خواهد با مشتری حرف بزند. از او سوال بپرسد جواب‌های او را بشنود و ارتباط دو سویه حاصل کند. در این مرحله به جای اینکه فقط انتظار داشته باشیم مشتری شنونده ما باشد از اون می‌خواهیم با ما حرف بزند.

کمپین‌های فروش یا Sales

در کمپین‌های فروش مشتری ما به وضوح با یک پیشنهاد از سوی ما مواجه است. این پیشنهاد عموما هم به نفع مشتری و هم به نفع کسب‌وکار است.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب دیگر

۳۰ دلیل داشتن وبسایت
راه‌اندازی سایت

۳۰ مزیت داشتن وب سایت برای کسب و کار شما

۱. حرفه ای به نظر برسید یکی از مزایای کلیدی داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما این است که کسب و کار شما را حرفه ای تر جلوه می دهد. به جای اینکه صرفاً “فروشگاه کوچکی” در خیابان باشید، داشتن یک وب سایت این تصور را ایجاد

زن در حال کار با یک موبایل
راه‌اندازی سایت

طراحی موبایل فرست یا اول موبایل چیست؟

اهمیت استفاده از وبسایت‌ها در گوشی‌های تلفن‌همراه به قدری زیاد شده است که موضوعی به اسم اول موبایل جای خود را در طراحی باز کرده است. به این جهت که اکثرا کاربران فقط از موبایل برای بررسی سایت ‌ها استفاده می‌کنند.

یک مدیر خوشحال
راه‌اندازی سایت

۷ نکته ای برای مدیران در سفارش طراحی سایت در سال ۱۴۰۲

در دنیای اینترنت و آنلاین، یک سایت حرفه ای برای هر شرکت، موسسه و فروشگاه ضروری است. با توجه به اهمیت سایت برای برندسازی و بازاریابی، هیچ مدیری نمی‌تواند از ارتقای سایت خود صرف‌نظر کند. در این مقاله به ۷ نکته ای برای مدیران در سفارش طراحی سایت در سال

ابزار بازاریابی دیجیتال

وب انگیج یا web engage چیست؟

اگر به دنبال این هستید که اطلاعاتی در خصوص وب انگیج به دست بیاورید این مقاله همان چیزی است که نیاز دارید.