یادداشت‌های بازاریابی

به روایت عرفان لطفی

Search
Close this search box.

به روایت عرفان لطفی

وب انگیج یا web engage چیست؟

اگر به دنبال این هستید که اطلاعاتی در خصوص وب انگیج به دست بیاورید این مقاله همان چیزی است که نیاز دارید.
آنچه در ادامه می‌خوانید

اتوماسیون بازاریابی یا مارکتینگ اتومیشن ترندی است که امروزه در فضای دیجیتال مارکتینگ ایران زیاد از آن می‌شنویم. این موضوع با چند سالی اختلاف در ایران مطرح شده است با این حال الان زمانی است که یادگیری مفاهیم آن شما را از بقیه جلو می‌اندازد.

چرا باید از وب انگیج استفاده کنیم؟

اگر کسب‌وکاری دارید که برای آن دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهید میدانید که به صورت تکرارشونده یک سری از تسک‌ها را باید انجام دهید. یه دسته یا سگمنت از کاربران را ایجاد کنید پیام مخصوص این سگمنت را تولید کنید. نرخ‌های بازدید را مشاهده کنید. دسته‌ای از کاربران که با پیام اینگیج نشده‌اند را شناسایی کنید و از کانال دیگری پیام را به او ارسال کنید. همه این کارها تکراری است. البته جاهایی از آن خیلی خسته کننده و کشنده است و البته شاید با ابزارهایی که در دست دارید بعضی از کارها نشدنی به نظر بیاید.

اگر بخواهیم وب انگیج را توضیح بدهیم باید بگوییم وب انگیج کارگر دقیقی است که همه این‌ کارها را برای شما با دقت بالایی انجام می‌دهد فقط کافیست که یک بار این ابزار را به خوبی تنظیم کنید. بعد از آن دست‌های خود را پشت سر بگذارید و روی صندلی لم بدهید و گاهی قهوه خود را بنوشید. این عالی است.

چرا اسم وب انگیج را این روزها زیاد می‌شنویم؟

دلیل اول این است که تنها دو پلتفرم در ایران خدمت رسانی می‌کنند. یکی همین وب انگیج است. البته دیجی‌کالا در حال رونمایی از پلتفرم اتوماسیون بازاریابی خود به نام اینترک است. از طرفی زبلاین هم به عنوان یک پلتفرم مارکتینگ اتومیشن وارد بازی شده است. ولی از سرویس‌های خارجی وب انگیج هندی در حال حاضر به ما سرویس می‌دهد.

نکته دو این است که برخی از سرویس‌ها هزینه بالایی دارند ولی وب انگیج به نسبت هزینه معقول تری دارد.

و سومین نکته این است که شرکت‌های بزرگی مانند اسنپ، دیجی‌کالا، دیوار، آچاره و غیره تجربه‌هایی در زمینه استفاده از این ابزار دارند که باعث شده این اسم در ایران بیشتر شنیده شود.

چگونه باید از وب انگیج استفاده کنیم؟

۱- اول به این آدرس بروید و برای شرکت یا سازمان خود یک اکانت بسازید.

۲- در ابتدا یک دسترسی ۱۴ روزه رایگان برای شما فعال می‌شود.

۳- بعد از اتمام این ۱۴ روز می‌توانید اکانت خود را خریداری کنید و ادامه بدهید.

۴- برای راه اندازی استفاده از وب انگیج بزودی مطالبی در اینجا منتشر می‌کنم.

وب انگیج چیست؟

وب انگیج (Web Engage) یک پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و بازاریابی چند کاناله است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و تعاملات خود را بهبود بخشند. این پلتفرم ابزارهای متنوعی را برای تعامل با مشتریان از طریق ایمیل، پیامک، اعلان‌های وب و موبایل، و سایر کانال‌های ارتباطی فراهم می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی وب انگیج عبارتند از:

  1. سگمنت‌بندی پیشرفته: امکان دسته‌بندی مشتریان بر اساس رفتار، مشخصات دموگرافیک و تعاملات قبلی.
  2. اتوماسیون بازاریابی: ایجاد کمپین‌های خودکار برای ارتباط مستمر با مشتریان در زمان‌های مناسب.
  3. تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی: ارائه گزارش‌های دقیق از عملکرد کمپین‌ها و رفتار مشتریان.
  4. تست A/B: امکان آزمایش و مقایسه نسخه‌های مختلف از پیام‌ها و کمپین‌ها برای بهبود اثربخشی.
  5. شخصی‌سازی: ارسال پیام‌های شخصی‌سازی شده بر اساس داده‌های مشتری.

وب انگیج به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تجربه مشتری را بهبود بخشیده و نرخ نگهداشت مشتری را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید