یادداشت‌های بازاریابی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

انواع کانال‌ها و رسانه‌های دیجیتال مارکتینگ

کانال‌های مارکتینگ
کانال‌ها یا رسانه‌هایی که برای بازاریابی نیاز داریم.

ایده این بخش از مطلب وقتی به ذهن من رسید که می‌خواستم برای یک کمپین UTM بسازم. دیدم که بهتر است بخش‌هایی که لازم است را از قبل بدانم. پس تصمیم گرفتم این دسته‌بندی را انجام بدهم. رسانه‌های کمپین می‌تواند موارد زیر باشد. ایمیل، پیامک، تبلیغات تلگرامی، سوشال مدیا و غیره. بهتر هر کدام از این کانال‌ها در برنامه ریزی کمپین به صورت انگلیسی نوشته شود. تا بعدا راحت‌تر در آنالیتیکس پیدایشان کنید. در زیر بخشی از رسانه‌ها آورده شده است البته باید بگوییم این کانال‌هاییست که ما در رسمیو برای کار بازاریابی خودمان ایجاد کرده‌ایم. شما بر مبنای این جدول می‌توانید جدول بهتری برای خود درست کنید.

انواع رسانه‌های بازاریابی دیجیتال

انواع رسانه‌هاmediumمنابعSource
سایتپست‌های بلاگبنر بالای منوبنر اصلی سایتبنر در مقالاتنوتیف داخلی سایت
شبکه اجتماعیپست اینستاگراماستوری اینستاگراملایو اینستاگرامپست لینکدینتوییت
تبلیغاتیپوش خارج از سایتتبلیغاتی کلیکیتبلیغات نمایشیریتارکتینگadword
ایمیلایمیل‌های بازاریابیایمیل‌های ثبت‌نام
پیامکپیامک‌های بازاریابی
وبینارلایو اینستاگرامیوبینار در پلتفرم‌های دیگر

انواع کانال‌های مارکتینگ

انواع کانال
سایتبنرهای صفحه اول سایتبلاگ سایتبنر بالا یا زیر منونوتیفیکیشن سایت
رسانه‌های قدیمیتلفنپیامکفکس
شبکه‌های اجتماعیاینستاگرامتوییترلینکدین
سایت‌های مرجعدیواردیجی‌کالاباسلام

دسته‌بندی کانال‌ها بر اساس فضای عملکرد

برخی از کانال‌ها داخل سایت یا نرم‌افزار ما عمل می‌کنند مانند کانال پاپ‌آپی که روی یکی از صفحات داخلی ما بالا می‌آید. برخی دیگر مانند ایمیل خارج از فضای نرم‌افزار ما قرار دارند. پس کانال‌ها به دو صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  1. کانال‌های داخلی
  2. کانال‌های خارجی

دسته‌بندی کانال‌های بازاریابی دیجیتال بر مبنای مدل OPE

برمبنای توانایی مالکیت کانال‌های بازاریابی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

کانال‌های خود، یا Owned

کانال‌هایی که خودمان کنترل آن را داریم و برای ارایه پیام یا پیشنهاد در آن فقط تصمیم ما کفایت می‌کند.

کانال‌های به دست آوردنی یا Earned

کانال‌هایی مانند شبکه اجتماعی که با ثبت نام در سابت‌ها یا اپلیکیشن‌های دیگر به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنیم.

کانال‌های خریدنی یا Paid

کانال‌هایی مانند بنرهای تبلیغاتی و مدل‌هایی مانند پرداخت به ازای کلیک یا CPC از این کانال‌ها به حساب می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب دیگر

۳۰ دلیل داشتن وبسایت
راه‌اندازی سایت

۳۰ مزیت داشتن وب سایت برای کسب و کار شما

۱. حرفه ای به نظر برسید یکی از مزایای کلیدی داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما این است که کسب و کار شما را حرفه ای تر جلوه می دهد. به جای اینکه صرفاً “فروشگاه کوچکی” در خیابان باشید، داشتن یک وب سایت این تصور را ایجاد

زن در حال کار با یک موبایل
راه‌اندازی سایت

طراحی موبایل فرست یا اول موبایل چیست؟

اهمیت استفاده از وبسایت‌ها در گوشی‌های تلفن‌همراه به قدری زیاد شده است که موضوعی به اسم اول موبایل جای خود را در طراحی باز کرده است. به این جهت که اکثرا کاربران فقط از موبایل برای بررسی سایت ‌ها استفاده می‌کنند.

یک مدیر خوشحال
راه‌اندازی سایت

۷ نکته ای برای مدیران در سفارش طراحی سایت در سال ۱۴۰۲

در دنیای اینترنت و آنلاین، یک سایت حرفه ای برای هر شرکت، موسسه و فروشگاه ضروری است. با توجه به اهمیت سایت برای برندسازی و بازاریابی، هیچ مدیری نمی‌تواند از ارتقای سایت خود صرف‌نظر کند. در این مقاله به ۷ نکته ای برای مدیران در سفارش طراحی سایت در سال

ابزار بازاریابی دیجیتال

وب انگیج یا web engage چیست؟

اگر به دنبال این هستید که اطلاعاتی در خصوص وب انگیج به دست بیاورید این مقاله همان چیزی است که نیاز دارید.