یادداشت‌های بازاریابی

به روایت عرفان لطفی

به روایت عرفان لطفی

مسیر آموزشی دوره‌ٔ

پژوهش تجربه کاربری

پیشنهاد می‌شود به دلیل پیوستگی مطالب درس‌ها را به ترتیبی که در این مطلب آمده‌است بخوانید.

قدم اول

آغاز مسیر یادگیری تحقیقات کاربری

در ابتدای این بخش به بررسی مبانی تحقیقات کاربری می‌پردازیم

مبانی تحقیق تجربه کاربری

قدم دوم

روش‌های پژوه

یادگیری روش‌های مختلف تحقیقات تجربه کاربری (UX)، کیفی و کمی، و چگونگی انتخاب روش مناسب برای اهداف شما. کشف تکنیک‌های مؤثر برای مرتب‌سازی کارت‌ها و ایجاد نظرسنجی‌ها در تحقیقات UX

قدم چهارم

تحلیل پژوهش تجربه کاربری

ساخت پرسش‌های مؤثر، سازمان‌دهی مصاحبه‌ها، جذب شرکت‌کنندگان و سازماندهی پژوهش‌ها. اطمینان از جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها به شکل اخلاقی و بی‌طرفانه

قدم پنجم

خروجی‌های تحقیقات تجربه کاربری

یاد بگیرید چگونه خروجی‌های تحقیقات UX مانند پرسونای کاربر، نقشه‌های همدلی، نقشه‌های سفر و تجربه کاربر، و مدل‌های ذهنی را ایجاد کنید. مهارت‌های لازم برای تدوین برنامه‌های تحقیقاتی و به‌کارگیری بینش‌ها در تصمیم‌گیری‌های طراحی را توسعه دهید.

توضیحات دوره

تحقیقات کاربر، یا تحقیقات UX، بخش حیاتی هر فرآیند طراحی انسان‌محور است. این تحقیق شامل بررسی نیازها، ترجیحات، رفتارها و انگیزه‌های کاربران است تا بینش‌هایی به دست آید که به طراحان کمک می‌کند محصولاتی را ایجاد کنند که نیازهای کاربران را برآورده کنند. تحقیقات UX اطلاعات ارزشمندی را در اختیار طراحان قرار می‌دهد که به آن‌ها کمک می‌کند نقاط درد کاربران را شناسایی کرده، تصمیمات طراحی آگاهانه بگیرند و در نهایت محصولاتی کاربرپسندتر خلق کنند.

در این دوره، شما درک جامعی از فرآیند تحقیقات کاربر کسب خواهید کرد. شما با روش‌شناسی و دستاوردهای هر مرحله از تحقیق آشنا خواهید شد، از جمله چگونگی تدوین اهداف تحقیقاتی واضح و قابل اجرا، شناسایی روش تحقیق مناسب برای مطالعه خود، و نحوه جمع‌آوری، تحلیل، استنتاج و گزارش‌دهی داده‌ها به صورت مؤثر.

از طریق این دوره، شما همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه بینش‌های حاصل از تحقیقات UX را در فرآیند طراحی اعمال کنید، اطمینان حاصل کنید که محصولاتی که ایجاد می‌کنید کاربرمحور هستند و نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده می‌کنند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از تحقیقات برای شناسایی نیازهای کاربران، توسعه پرسوناهای کاربر و ایجاد سفرهای کاربر استفاده کنید که به شما در درک تجربه کاربر کمک می‌کند. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از بینش‌های تحقیق برای اتخاذ تصمیمات طراحی آگاهانه، تست نمونه‌های اولیه و تکرار در طراحی‌ها استفاده کنید.

تا پایان این دوره، شما مهارت‌ها و دانش لازم برای انجام تحقیقات موثر UX و استفاده از آن بینش‌ها برای ایجاد محصولات کاربرپسندتر را خواهید داشت. چه شما یک طراح UX، مدیر محصول یا محقق باشید، این دوره ابزارهای مورد نیاز برای طراحی محصولاتی که نیازهای کاربران را برآورده کرده و تجربه کاربری یکپارچه‌ای را فراهم می‌کنند، به شما ارائه خواهد داد.

آنچه در این دوره می‌آموزید:

  • تدوین اهداف واضح و قابل اجرا برای تحقیقات UX: اهمیت تعیین اهداف روشن و قابل اندازه‌گیری تحقیق و چگونگی استفاده از آن‌ها برای هدایت روش و تحلیل تحقیقات خود را درک کنید.
  • کشف چگونگی شناسایی روش تحقیق مناسب برای مطالعه خود: مزایا و معایب روش‌های مختلف تحقیق کمی و کیفی را درک کنید و یاد بگیرید چگونه روش‌های تحقیق مناسب برای اهداف خود را انتخاب کنید.
  • درک چگونگی جمع‌آوری، تحلیل، استنتاج و گزارش داده‌ها: چگونگی جمع‌آوری داده‌ها از کاربران به صورت اخلاقی، تحلیل آن‌ها و استخراج بینش‌های معنادار از آن‌ها که تصمیمات طراحی شما را اطلاع می‌دهد، کشف کنید.
  • بررسی راه‌های ایجاد و استفاده از خروجی‌های تحقیقات UX: راهنمای گام‌به‌گام ایجاد خروجی‌های تحقیقات UX مانند نقشه‌های همدلی، نقشه‌های سفر و تجربه کاربر، مدل‌های ذهنی و پرسونای کاربر را دریافت کنید.