یه اتوماسیون دقیق و خوب بازاریابی براحتی میتونه جای چند نفر کار کنه. کاربرها رو سگمنت کنه، برای هر کاربر پیام مخصوص، پیشنهاد ویژه و تحلیل جداگانه ارایه بده.
این خدمت هنوز تو ایران جا نیفتاده ولی مطمئنا بزودی یکی از پوزیشنهایی که در شرکتهای تکنولوژی یافت میشه همین پوزیشن مارکتینگ اتومیشن منیجر یا اسپشیالیست هست.
دیجی کالا روی این بازار سرمایه گذاری کرده. یه محصول هم رونمایی کرد ولی هنوز سرویس خاصی نمیده و بزرگترین مشتری سرپیس هنوز خود دیجی کالاست.
به نظرم تا چند وقت دیگه خبرهایی از Yektanet | یکتانت هم باید بشنویم که پلتفرم مارکتینگ اتومیشنشو راهاندازی کرده.
اگر الان توی وب بگردید یکی دوتایی آموزش خوب پیدا میشه که البته قیمتی حدود دو میلیون دارند.
یکی از پلتفرمهای خوب که از قضا به ایران هم سرویس میده WebEngage هست. البته راهاندازی این سیستم نیاز به همراهی تیم فنی هست تا دیتابیس رو به وب انگیج وصل کنن.
فعلا آموزشها حول و حوش فروشهای خرد و تکرار پذیر هستند. ولی به نظرم بزودی در حدود یکی دوسال آموزشهایی برای مارکتینگ اتومیشن در خصوص محصولات خدمات محور و فروشهای B2B هم داخل بازار موجود بشه.
بزودی مطالب بیشتری رو در خصوص مطالعاتم درباره اتوماسیون بازاریابی باهاتون در اشتراک میذارم.