یادداشت‌های بازاریابی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

برنامه‌ریزی برای برنامه ریزی کمپین

مراحل برنامه ریزی برای کمپین‌های بازاریابی که در ذهن من می‌گذشت.

یکی از مهم‌ترین کارهای بازاریابی برگزاری کمپین‌هاست.

این را به تازگی فهمیده‌ام. در واقع به غیر از برخی کارهای اصولی و زیرساختی که انجام می‌دهیم شاید اصلی‌ترین حجم کاری بازاریابی دیجیتال (و شاید غیر دیجیتال)‌ برگزاری کمپین‌های بازاریابی است.

جستجویی در وب فارسی و انگلیسی انجام دادم که البته شاید سطحی بود که ببینم آیا انواع کمپین‌های بازاریابی مشخص است یا خیر؟ چیز به درد بخور و جامعی پیدا نکردم.

انتظارم این بود که انواع کمپین‌ها بر اساس هدف برگزاری دسته‌بندی شود ولی اکثرا بر اساس ابزار دسته‌بندی کرده بودند. دسته بندی بر اساس ابزار به نظر من کارایی ندارد. دور روز دیگر ابزار عوض می‌شود ولی اهداف احتمالا پایداری بیشتری دارند.

برای مثال یکجا دیدم که نوشته بود تبلیغات کلیکی، کمپین اینستاگرام مارکتینگ! این مطلب به درد نمی‌خورد. شاید دو روز دیگر مدلی دیگری از تبلیغات به غیر از کلیکی باب شد یا در اینستاگرام تخته شد. ولی مثلا هدفی مثل آشنایی با برند یک کمپینی است که شاید تا ۱۰۰ سال دیگر کاربرد داشته باشد.

القصه، خودم آستین بالا زدم و مطالب خرد در خصوص انواع کمیپن‌های بازاریابی را دسته‌بندی کردم. البته هنوز آن را منتشر نکرده‌ام. احتمالا بزودی مطلب را اینجا می‌‌گذارم.

چرا این دسته‌بندی را نیاز داشتم؟

می‌خواستم برنامه سالانه‌ای برای رسمیو تا آخر سال ۱۴۰۱ داشته باشم و این برای من خیلی مهم بود که چیزی از قلم نیفتد. یکی از بدترین لحظه‌ها برای من این است که ببینم یک چیزی که با سادگی در گوگل می‌شد پیدا کرد را از قلم انداخته‌ایم. برای همین اولین کار این بود که گوگل کنم. البته هنوز وب را شخم نزده‌ام.

برای من خیلی اتفاق افتاده است که وقتی روی چیزی خیلی تمرکز کرده‌ام از در و دیوار نشانه‌های آن را دیده‌ام احتمالا به زودی مطالب بیشتری درباره انواع کمپین‌های بازاریابی هم پیدا می‌کنم.

برنامه‌ریزی برای کارهای بازاریابی باعث می‌شود که استرس اجرایی کم شود. البته شاید بشود یک لیست هزارتایی از خوبی‌های برنامه‌ریزی نوشت ولی برای من حداقل این از همه چیز مهم‌تر است. استرس مجموعه در زمان برگزاری کمپین عامل تعیین کننده‌ای است.

برنامه‌ریزی سخت بود چون منبعی نداشتم.

دومین مشکلی که برخوردم این بود که اصلا برای برنامه‌ریزی کمیپن‌های بازاریابی به چه چیزی نیاز است؟ چه کارهایی باید به چه ترتیبی انجام شود. این مشکل را نیز در وب جستجو کردم اینجا مشکل کمی کمتر بود. درباره برنامه‌ریزی مطالب بهتری پیدا می‌شد سعی کردم این مطالب را هم به سبک خودم مرتب کنم. اصلا همین سوال انواع کمپین بازاریابی چیست وقتی برای من مطرح شد که داشتم برای کمپین‌هایم برنامه ریزی می‌کردم. پس اول باید می‌دانستم که چه کمپینی داریم.

این نوشتار را بعدا ادامه می‌دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب دیگر

۳۰ دلیل داشتن وبسایت
راه‌اندازی سایت

۳۰ مزیت داشتن وب سایت برای کسب و کار شما

۱. حرفه ای به نظر برسید یکی از مزایای کلیدی داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما این است که کسب و کار شما را حرفه ای تر جلوه می دهد. به جای اینکه صرفاً “فروشگاه کوچکی” در خیابان باشید، داشتن یک وب سایت این تصور را ایجاد

زن در حال کار با یک موبایل
راه‌اندازی سایت

طراحی موبایل فرست یا اول موبایل چیست؟

اهمیت استفاده از وبسایت‌ها در گوشی‌های تلفن‌همراه به قدری زیاد شده است که موضوعی به اسم اول موبایل جای خود را در طراحی باز کرده است. به این جهت که اکثرا کاربران فقط از موبایل برای بررسی سایت ‌ها استفاده می‌کنند.

یک مدیر خوشحال
راه‌اندازی سایت

۷ نکته ای برای مدیران در سفارش طراحی سایت در سال ۱۴۰۲

در دنیای اینترنت و آنلاین، یک سایت حرفه ای برای هر شرکت، موسسه و فروشگاه ضروری است. با توجه به اهمیت سایت برای برندسازی و بازاریابی، هیچ مدیری نمی‌تواند از ارتقای سایت خود صرف‌نظر کند. در این مقاله به ۷ نکته ای برای مدیران در سفارش طراحی سایت در سال

ابزار بازاریابی دیجیتال

وب انگیج یا web engage چیست؟

اگر به دنبال این هستید که اطلاعاتی در خصوص وب انگیج به دست بیاورید این مقاله همان چیزی است که نیاز دارید.