یادداشت‌های بازاریابی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

دانستن چیزهایی راجع به دسته‌بندی کاربران که خیلی بدیهی بود.

چند وقت پیش رفته بودم سراغ آنالیتیکس و دیده بودم بخشی دارد به نام کوهورت. البته فکر کنم چند سال پیش بود. همان موقع گوگل کردم و دیدم چیزی پیدا نمی‌شود بیخیالش شدم.

ولی همیشه گوشه ذهنم مانده بود. همیشه مثل یک ندانستن بزرگ بود. دوره‌ی آنالیتیکس هم که شرکت کردم دیدم خبری نیست از این بخش.

دیشب صحبت‌های سهیل علوی پادکست ۱۶ را با مهدی کافی را گوش میکردم. مهدی تجربه کار در اسپاتیفای را به عنوان هکر رشد داشت.

مهدی انقدر بدیهی درباره کوهورت کردن صحبت میکرد که یک آن خجالت کشیدم چرا نمی‌دانم اصول و ابزار این کوهورت کردن چیست!

خلاصه دیشب در وب فارسی کمی گشتم ولی چیز درست درمانی پیدا نکردم. باید تمرکزم را بگذارم روی منابع انگلیسی ببینم چه چیز به درد بخوری می‌توانم پیدا کنم.

الان تا اینجا می‌دانم که کوهورت‌ها گروه‌هایی از کاربران هستن ولی نمی‌دانم تفاوتش با سگمنت کردن چیست.

اگر چیزی دستگیرم شد در یک مطلب پر و پیمان به اشتراک می‌گذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب دیگر

زن در حال کار با یک موبایل
راه‌اندازی سایت

طراحی موبایل فرست یا اول موبایل چیست؟

اهمیت استفاده از وبسایت‌ها در گوشی‌های تلفن‌همراه به قدری زیاد شده است که موضوعی به اسم اول موبایل جای خود را در طراحی باز کرده است. به این جهت که اکثرا کاربران فقط از موبایل برای بررسی سایت ‌ها استفاده می‌کنند.

ابزار بازاریابی دیجیتال

وب انگیج یا web engage چیست؟

اگر به دنبال این هستید که اطلاعاتی در خصوص وب انگیج به دست بیاورید این مقاله همان چیزی است که نیاز دارید.