یادداشت‌های بازاریابی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

تفاوت بین چرا و چگونه، چیزی که خیلی‌ها نمی‌دانند.

هنوز خیلی از صاحبان و کسب‌‌وکار، مدیران و تولیدکنندگان محتوا فرق بین چرا و چگونه را نمی‌دانند.

چرا این موضوع مهم است؟ «چرا» مهم‌ترین سوال است چونکه دلیل اصلی را مشخص می‌کند پیش از آنکه ما وارد عمل شویم. مثلا درآمد کسب‌وکارم کم است. این سوال اصلی است. اول باید بدانیم که چرا درآمد کم است تا بتوانیم مشکل را حل کنیم ولی خیلی‌ها می‌روند سراغ چگونه! خیلی مسخره است. به جای اینکه این سوال را بپرسم که چرا درآمد کسب‌وکارم کم است می‌پرسند چگونه درآمد کسب‌وکارم را افزایش دهم!

ایهاالناس خیلی وقت‌ها باید بدانیم چرا فلان اتفاق افتاده تا بعد بتوانیم چگونه را مشخص کنیم.

مثلا در زمینه OKR نوشتن خیلی‌ها به اشتباه چگونه را به جای چرا استفاده می‌کنند.

یک مثال در این زمینه میزنم، مثلا جواب اشتباه به سوال «چرا اتوماسیون بازاریابی را استفاده کنیم؟» را اینگونه پاسخ می‌دهند.

  • افزایش Lead
  • پرورش Lead

 اینهاست جواب به چرا نیست جواب به چگونه است.

 ببینید حالا این سوال و این جواب‌ها بیشتر به هم می‌آید.

سوال: اتوماسیون بازاریابی چگونه به من کمک می‌کند؟

 پاسخ: با افزایش Lead، با پرورش بهتر Lead

اما جواب به سوال چرا اتوماسیون بازاریابی استفاده کنم این می‌تواند باشد.

  • صرفه جویی در زمان مورد استفاده برای بازاریابی
  • افزایش درآمد، فروش و همچنین سود

حالا می‌بینید، جواب‌ها منطقی تر شد.

سوال را درست جواب دادن ما را به مرحله بعدی می‌برد. سوال غلط جواب دادن ما را سردرگم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب دیگر

زن در حال کار با یک موبایل
راه‌اندازی سایت

طراحی موبایل فرست یا اول موبایل چیست؟

اهمیت استفاده از وبسایت‌ها در گوشی‌های تلفن‌همراه به قدری زیاد شده است که موضوعی به اسم اول موبایل جای خود را در طراحی باز کرده است. به این جهت که اکثرا کاربران فقط از موبایل برای بررسی سایت ‌ها استفاده می‌کنند.

ابزار بازاریابی دیجیتال

وب انگیج یا web engage چیست؟

اگر به دنبال این هستید که اطلاعاتی در خصوص وب انگیج به دست بیاورید این مقاله همان چیزی است که نیاز دارید.