یادداشت‌های بازاریابی

به روایت عرفان لطفی

نوشته‌های عرفان لطفی

بیزینسی با مرکزیت بانوان

چیزهایی که درباره کسب و کار در سرم میچرخد.
آنچه در ادامه می‌خوانید

یکی از آرزوهای من این است که یک بیزینس برای خودم داشته باشم. بیزینسی با کارمندان زیاد، گردش مالی خیره‌کننده، برندی شناخته شده در سراسر ایران و بعد از آن خاورمیانه. اما یک مسئله‌ی دیگری که برای من خیلی جالب شده است. بیزینسی است که مربوط به یک جنسیت خاص باشد. این توجه به یک جنیست خاص برای خیلی جالب است. مثلا بیزینسی که فقط محصولات مراقبت سلامتی برای آقایان داشته باشد. یا بیزینسی که برای خانم‌های گیاه‌خوار باشد. این مدل دسته‌بندی کرده مشتریان یک مدل احترام گذاشتن به جنسیت‌هاست.

امروزه خیلی مد شده است که کشورهای بزرگ از دوگانگی جنسیتی به چندگانگی جنسیتی حرکت می‌کنند. این مسایل بازارهای بزرگ مالی را در پی دارد. جراحی‌های تغییر جنسیت، استفاده از محصولات آقایان برای خانم‌های یا استفاده از محصولات خانم‌ها برای آقایان. خیلی از مردها را به سمت آرایش بروند می‌تواند بازار بزرگی ایجاد کند.

در این بین به نظرم ایجاد بیزینس با احترام به یک جنسیت خاص و پررنگ تر کردن ویژگی‌های جسمی و بیولوژیکی کمی می‌تواند از سم این موضوع کم کند.

دوست دارم روزی بیزنسی داشته باشم با محوریت مشتریان خانم. به نظرم خانم‌ها بیشتر از مردها خرید می‌کنند و بیشتر پول‌ها در دست آن‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید