یادداشت‌های بازاریابی

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

۳۰ مزیت داشتن وب سایت برای کسب و کار شما

۳۰ دلیل داشتن وبسایت

۱. حرفه ای به نظر برسید

یکی از مزایای کلیدی داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما این است که کسب و کار شما را حرفه ای تر جلوه می دهد. به جای اینکه صرفاً “فروشگاه کوچکی” در خیابان باشید، داشتن یک وب سایت این تصور را ایجاد می کند که شما جدی هستید و آماده انجام تجارت با انواع مشتریان هستید.

بدون وب سایت، برای مردم سخت تر است که کسب و کار کوچک شما را جدی بگیرند.

۲. همیشه در دسترس است

داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما به این معنی است که مشتریان همیشه می توانند شما را پیدا کنند – در هر زمان و هر مکان. حتی در خارج از ساعات کاری، وب سایت شما همچنان به یافتن مشتریان جدید و ایمن سازی آنها ادامه می دهد.

این به کاربر راحتی را ارائه می دهد زیرا آنها می توانند در راحتی در خانه خود به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند، بدون فشار اضافی برای خرید.

به علاوه، از آنجایی که امروزه اکثر شرکت‌ها دارای یک وب‌سایت هستند، این احتمال وجود دارد که با آفلاین ماندن، مشتریان خود را به رقبای خود از دست بدهید.

۳. تبادل اطلاعات

در ساده ترین حالت، یک وب سایت راهی سریع و آسان برای برقراری ارتباط بین خریداران و فروشندگان فراهم می کند. ساعات کاری خود را فهرست کنید، اطلاعات تماس و تصاویری از مکان یا محصولات خود را نشان دهید. می‌توانید از فرم‌های تماس برای تسهیل درخواست‌های مشتریان بالقوه یا بازخورد مشتریان موجود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید ویدیوهای تبلیغاتی را آپلود کنید تا مشتریان خود را جذب کنید و کسب و کار خود را به روشی مؤثر و مقرون به صرفه بازاریابی کنید. ویدئوها همچنین یک راه عالی برای تبلیغ کانال های رسانه های اجتماعی شما و ایجاد یک جامعه با مشتریان شما هستند.

۴. تبدیل به یک منبع قابل اعتماد

یکی از مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما، ایجاد شهرت به عنوان یک مرجع در حوزه کاری شما است. یک بخش وبلاگ در سایت خود با مقالات آموزنده ایجاد کنید که تجربه و تخصص شما را به نمایش بگذارد.

مشتریان بالقوه ای که در اینترنت برای یافتن راه حل هایی برای مشکلات رایج مرتبط با صنعت شما جستجو می کنند، به احتمال زیاد شما را پیدا می کنند. و با خواندن پست های وبلاگ شما، متوجه می شوند که چقدر می توانید برای آنها مفید باشید.

حتما خدمات یا محصولات خود را در مقالات خود ذکر کنید. حتی اگر کسانی که این پست‌های وبلاگ را می‌خوانند بلافاصله مشتری نشوند، شما نام کسب‌وکار خود را بدون صرف هزینه‌ای برای تبلیغات سنتی منتشر می‌کنید.

۵. ایجاد اعتبار

این انتظار وجود دارد که هر شرکت معتبری در دنیای مدرن امروزی حضور آنلاین داشته باشد. مشتریان بالقوه به کسب و کاری که شماره تلفن یا آدرس فیزیکی ندارد اعتماد نمی کنند. همین امر در مورد نداشتن وب سایت و آدرس ایمیل نیز صادق است.

وب‌سایت‌ها ابزارهای مفیدی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم درباره کسب‌وکار شما با مشتریان و پاسخ به همه چیزهایی هستند که ممکن است داشته باشند.

علاوه بر این، داشتن یک وب سایت با کیفیت خوب و استفاده آسان باعث می شود مشتریان احساس راحتی در استفاده از خدمات شما داشته باشند. آنها تصور می کنند که می توانند انتظار تجربه مثبت یکسانی را در همه زمینه های کسب و کار شما داشته باشند.

۶. صاحب نام خود باشید

ایجاد یک سایت و خرید یک نام دامنه (www.mybusiness.com) به شما کمک می کند تا نام کسب و کار خود را مطرح کنید و یک راه سریع و آسان برای ایجاد هویت برند متقاعد کننده است.

یکی دیگر از مزایای کلیدی داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما این است که می توانید یک ایمیل تجاری منحصر به فرد دریافت کنید که برای برند شما مفید باشد (yourname@mybusiness.com).

بسیاری از آژانس های طراحی وب یا ارائه دهندگان میزبانی وب، آدرس های ایمیل سفارشی را به عنوان بخشی از پیشنهادات خود درج می کنند. همچنین می‌توانید یک آدرس ایمیل برند تجاری Gmail برای کسب و کار خود دریافت کنید.

۷. شناخت برند خود را ایجاد کنید

آدرس وب سایت خود را بر روی تمام مطالب تبلیغاتی موجود خود (کارت ویزیت، بروشور، وثیقه بازاریابی و غیره) قرار دهید. این یک راه بسیار مقرون به صرفه برای افزایش شناخت برند و سود نهایی شما است.

حتی اگر کسی که یک قطعه از ادبیات محصول را برداشته است قصد خرید فوری ندارد، شما یک بذر کاشته اید. وقتی آنها خرید را جدی می گیرند، وثیقه فروش و بازاریابی شما (البته با وب سایت شما) درست در مقابل آنها قرار می گیرد.

وب سایت شما احتمالاً جایی است که آنها اکنون تحقیقات محصول خود را به طور جدی شروع می کنند. هنگامی که مواد تبلیغاتی سنتی را با منابع اضافه شده وب سایت خود ترکیب می کنید، احتمالاً کسب و کار شما در ذهن مشتریان «می ماند».

۸. اطلاعات تماس را به اشتراک بگذارید

تصور کنید که کسی می داند کسب و کار شما وجود دارد، اما مطمئن نیست که چگونه به آنجا برسد. در حالت ایده‌آل، وب‌سایت شما شامل آدرس فروشگاه یا کسب‌وکارتان، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه پیدا کردن شما و (اگر به دنبال امتیاز اضافی هستید) نقشه‌ای از منطقه خواهد بود.

این اطلاعات باعث می‌شود هر کسی در این مسیر گم شود.

۹. داستان خود را بگویید

یکی دیگر از مزایای کلیدی داشتن یک وب سایت، توانایی بیان داستان شما است. داستان یا پیشینه شما راهی عالی برای انسانی کردن کسب و کارتان است. آیا شما یک کسب و کار خانوادگی دارید که توسط مادر یا پدرتان راه اندازی شده است؟ آیا شما برای چندین دهه در اطراف هستید؟ بگذارید مردم در مورد آن بدانند و اعتماد آنها را ایجاد کنید.

اینجا جایی است که یک کسب و کار کوچک یک مزیت قطعی است. نشان دادن حس خلاقیت و شخصیت مزیتی است که اغلب در اختیار شرکت های بزرگتری قرار نمی گیرد.

کمیته ها یا هیئت مدیره.

۱۰. کاهش هزینه های عملیاتی

علاوه بر نمایش اطلاعات، یکی از مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما، فروش مستقیم کالا و خدمات به مصرف کنندگان است. در برخی موارد، این امر نیاز به استفاده از فروشگاه‌های “آجر و ملات” را که به هزینه‌های عملیاتی بالایی نیاز دارند، حذف می‌کند.

حذف این سربار به شما این امکان را می دهد که قیمت های خود را پایین بیاورید و به کسب و کار خود مزیت رقابتی دیگری بدهد.

داشتن یک وب سایت به این معنی است که می توانید از آن به صورت داخلی در تجارت خود نیز استفاده کنید. آیا خبری دارید که بخواهید با همکاران به اشتراک بگذارید یا اطلاعات مهمی دارید که نیاز به دسترسی مدیریت داشته باشد؟

داشتن یک وب سایت داخلی می تواند در زمان شما صرفه جویی زیادی کند زیرا همه چیزهایی که نیاز دارید در یک مکان هستند و در هر زمان قابل دسترسی هستند.

۱۱. مکان های آجر و ملات خود را تبلیغ کنید

تبلیغ موقعیت مکانی شما ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما یکی از مزایای داشتن یک وب سایت، افزایش بالقوه ترافیک در مکان های آجری شما است.

داشتن اطلاعات اولیه مانند مکان فروشگاه، آدرس، ساعت کاری و شماره تلفن در وب سایت شما، ردپای داده ای ایجاد می کند که موتورهای جستجو آن را دریافت می کنند.

دفعه بعد که شخصی فروشگاه شما را به صورت آنلاین جستجو می کند، به احتمال زیاد نتایج جستجویی که شامل جزئیات فروشگاه شما است به او نشان داده می شود. این نتایج جستجو برای مصرف کنندگان تلفن همراه با استفاده از تلفن های هوشمند قابل توجه است.

داده‌ها نشان می‌دهند که ۷۵ درصد از جستجوهای تلفن همراه با هدف محلی منجر به بازدید از فروشگاه آفلاین در عرض ۲۴ ساعت می‌شوند.

۱۲. ارجاع سریعتر دریافت کنید

در اینجا مثال دیگری از مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما آورده شده است. حضور آنلاین می تواند به ارجاع سریع منجر شود. اگر کسب و کار شما در مکالمه بین یک مشتری سابق و یکی از دوستان آنها مطرح شود، اولین کاری که آنها احتمالاً سعی می کنند انجام دهند چیست؟

آنها کسب و کار را در وب جستجو می کنند. اگر وب‌سایتی دارید که راه‌اندازی شده است، احتمالاً افراد علاقه‌مند به سرعت شما را پیدا می‌کنند. داشتن کسب و کار شما در وب می تواند به رشد کمک کند.

۱۳. جوایز، نقدها و نظرات را فهرست کنید

اخبار و نظرات مثبتی که به راحتی در وب سایت کسب و کار شما یافت می شود، راه دیگری برای متمایز کردن شما از رقبایتان است.

آیا شرکت شما برنده جایزه صنعت شده است؟ حتما آن را در وب سایت خود ذکر کنید. اگر مشتریان راضی دارید، از آن بهره ببرید. شما می توانید از نظرات و نظرات مثبت مشتری به طور مستقیم در وب سایت خود استفاده کنید.

۱۴. مخاطبان هدف خود را گسترش دهید

از آنجایی که سایت شما برای هر کسی در سراسر جهان قابل دسترسی است، توانایی شکستن موانع جغرافیایی هرگز به این راحتی نبوده است. اکنون هر کسی صرف نظر از اینکه کجاست، یک مشتری بالقوه است.

۱۵. داده ها را دریافت کنید

ممکن است از قبل تصوری داشته باشید که میانگین ترافیک پیاده در یک مکان آجر و ملات چگونه است. یکی از مزایای داشتن یک وب سایت این است که به شما ایده ای از دامنه وسیع تر کسب و کارتان بدهد.

فرض کنید صفحات وب مختلفی دارید که به محصولات یا خدمات مختلفی که ارائه می کنید اختصاص داده شده است. در این صورت، می‌توانید از داده‌های بازدیدکنندگان وب استفاده کنید تا ببینید کدامیک بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند.

همچنین می‌توانید نظرسنجی‌ها یا نظرسنجی‌های آنلاین ایجاد کنید تا ایده‌ای در مورد اینکه چه محصولات و خدماتی برای خریداران بالقوه جذاب‌تر هستند، به دست آورید.

۱۶. بهبود رتبه بندی SEO

هنگامی که به صورت آنلاین در موتورهای جستجوگر مانند گوگل، بینگ یا یاهو جستجو می کنید، لیستی از وب سایت هایی را مشاهده می کنید که بیشترین مطابقت را با جستجوی شما دارند.

استراتژی‌های ساده‌ای برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در وب‌سایت شرکت خود اعمال کنید تا رتبه‌بندی آن را در آن موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

نداشتن وب سایت برای کسب و کار شما، رتبه بندی و کسب ترافیک و فروش رایگان از موتورهای جستجو را برای شرکت شما تقریباً غیرممکن می کند. صرف حضور در رسانه های اجتماعی به تنهایی دیگر برای جلب توجه آنلاین کسب و کار شما کافی نیست.

۱۷. بهبود تولید سرب

به دست آوردن بازدید کننده برای وب سایت شما خوب است، اما جذب مشتری حتی بهتر است! با یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده، می‌توانید بالقوه خود را برای تماس، ثبت نام یا خرید محصول از شرکت خود دریافت کنید. شما می توانید وب سایت خود را به یک فروشنده پیشرو برای شرکت خود تبدیل کنید.

۱۸. یک لیست پستی تهیه کنید

هنگامی که یک وب سایت ایجاد کردید، فرمی اضافه کنید تا افراد در لیست پستی شما ثبت نام کنند. اکنون یک پایگاه داده از مشتریان بالقوه به راحتی قابل دسترسی هستید. طبق یک مطالعه، بازاریابی ایمیلی می تواند تا ۴۰ برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی در جذب مشتریان جدید موثر باشد.

۱۹. مشتریان محلی را هدف قرار دهید

اگر شما هم مثل من هستید، زمانی که می‌خواهید خرید خاصی انجام دهید، نزدیک‌ترین کسب‌وکارها را جستجو می‌کنید. به عنوان مثال، فرض کنید نیاز به کوتاه کردن مو دارید و محله را نمی شناسید. احتمالاً به صورت آنلاین می پرید و آرایشگاه ها یا آرایشگاه های اطراف را جستجو می کنید.

اگر وب سایت شما در نتایج جستجوی محلی برای این نوع پرس و جوهای محلی نشان داده می شود، ممکن است کسب و کار بیشتری برای خود ایجاد کنید. ایجاد یک استراتژی برای رتبه بندی خوب برای کلمات کلیدی به عنوان بهینه سازی موتور جستجو یا SEO شناخته می شود.

علاوه بر جذب مشتریان بیشتر، سایت شما همچنین می تواند به ایجاد آگاهی از برند در مورد تجارت محلی شما در جامعه کمک کند.

۲۰. فرصت های فروش جدید ایجاد کنید

اگر کسب و کار شما sel

محصولاتی که می توانند از طریق پست تحویل داده شوند، اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع فروش آنلاین است. سرمایه گذاری در بخش خرید و پرداخت آنلاین وب سایت خود را در نظر بگیرید.

ممکن است بتوانید به مجموعه کاملا جدیدی از مشتریان دست یابید که در نزدیکی مکان های خرده فروشی شما زندگی نمی کنند. بسته به ماهیت کسب و کارتان، ممکن است کل سیاره را به عنوان مشتریان بالقوه داشته باشید.

۲۱. دسترسی آسان به اطلاعات محصول و خدمات مشتری

یکی از مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما ارائه خدمات بهتر به مشتریان و اطلاعات دقیق تر محصول است. با کار با کارکنان و توزیع کنندگان محصولات خود، می توانید جزئیات بیشتری در مورد محصولات و خدمات ارائه دهید.

فرم های ایمیل و اطلاعات تماس می تواند حتی به یک کسب و کار کوچک کمک کند تا سیستم خدمات مشتری حرفه ای تری بسازد.

یکی از پیشرفت‌های اخیر، چت‌بات‌های نیمه خودکاری است که در یک وب‌سایت قرار می‌گیرند، که همان عملکرد ضروری اپراتور را در شماره تلفن خدمات مشتری ۱-۸۰۰ شرکت انجام می‌دهند.

خدمات مشتری اکنون در هر زمان برای مشتریان شما در دسترس است.

۲۲. مشتریان آگاه تر

به دنبال موارد فوق، کارکنان زمان کمتری را صرف توضیح اصول اولیه یک محصول یا خدمات برای پرس و جو از مشتریان می کنند. اگر آنها در فروشگاه شما نیستند، می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال اضافی، آنها را مستقیماً به وب سایت خود معرفی کنید.

آن دسته از مشتریانی که دوست دارند قبل از خرید “لگد زدن به لاستیک ها” انجام دهند، می توانند تا آنجا که می خواهند در مورد اطلاعات محصول تحقیق کنند.

۲۳. بینش مصرف کننده را به دست آورید

ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics به شما این امکان را می دهد که مشتری معمولی خود را شناسایی کنید، چگونه شما را پیدا کرده است و چه چیزی را دوست دارد. شما می توانید از این اطلاعات برای به حداکثر رساندن خرید از طریق سایت خود استفاده کنید.

طیف متنوعی از داده‌های موجود نیز می‌تواند به شما در درک بهتر نحوه تأثیر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی بر برند شما کمک کند. داده‌ها همچنین می‌توانند فرصت‌هایی را برای تغییر جنبه‌های آفلاین کسب‌وکارتان، مانند زمان افتتاح شعب، تبلیغات، و محدوده‌های محصول برجسته کنند.

۲۴. تبلیغات آنلاین

یکی دیگر از مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کار شما تبلیغات آنلاین است. ابزارهایی مانند Google Ads یا تبلیغات در فیس بوک به شما این قدرت را می دهد که مشتریان را با دقت و اطمینان بسیار بیشتری نسبت به روش های سنتی تبلیغات آفلاین هدف قرار دهید.

تبلیغات آنلاین حتی به یک کسب و کار کوچک این امکان را می دهد که اولین شرکتی باشد که یک مشتری بالقوه هنگام جستجوی آنلاین یک محصول یا خدمات خاص می بیند.

با استفاده از صفحه تماس وب‌سایت یا ویژگی‌های تجارت الکترونیک، می‌توانید خرید یک محصول یا یافتن یک فروشگاه خرده‌فروشی را آسان‌تر از همیشه کنید.

سئو و تبلیغات آنلاین نیز راه های بسیار خوبی برای کمک به ایجاد آگاهی از برند هستند.

۲۵. مزیت آنلاین

با نداشتن وب سایت تجاری برای کسب و کار خود، به رقبای آنلاین خود برتری می دهید. اگر شما یک وب سایت ندارید، رقبای شما احتمالاً خواهند داشت. بنابراین، مشتریان بالقوه شما اصلاً نمی دانند که تجارت شما وجود دارد.

نداشتن حضور آنلاین به این معنی است که فرصت های ارزشمندی را برای به دست آوردن مشتریان جدید از دست می دهید و در خط مقدم ذهن آنها قرار می‌گیرید. رقابت شما نباید این مزیت آنلاین را در بازار آنلاین بسیار رقابتی به دست آورد.

۲۶. خدمات بهتر به مشتریان

یکی دیگر از مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. به عنوان مثال، می‌توانید به سؤالات رایج در بخش سؤالات متداول (سوالات متداول) پاسخ دهید. به این ترتیب، می توانید اطلاعات دقیق تری را بدون صرف وقت ارزشمند خود ارائه دهید.

۲۷. کارکنان جدید را جذب کنید

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک زمان کمی برای گذراندن فرآیند سنتی یافتن و استخدام کارمندان جدید دارند. داشتن یک وب سایت می تواند به طور قابل توجهی فرآیند را ساده کند.

در سایت خود یک صفحه وب «کارها» یا «فرصت های شغلی» ایجاد کنید. به جای صرف وقت برای استخدام کارمندان یا صرف هزینه برای قرار دادن لیست ها در وب سایت های شغلی، از افراد بالقوه شغلی استفاده کنید که به سراغ شما بیایند.

۲۸. در هزینه چاپ صرفه جویی کنید

کاتالوگ‌ها و بروشورهای چاپ شده همچنان می توانند در موقعیت های فروش مفید باشند. اما اگر اطلاعات محصول تغییر کند چه؟ تغییرات مکرر اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که شما فروشنده محصولات تولید شده توسط سایر مشاغل هستید.

بسیار ساده تر است که تمام اطلاعات مرتبط را در وب سایت خود داشته باشید، جایی که ویرایش و بازبینی آن بسیار ارزان تر خواهد بود. ترکیبی از مواد چاپی و بازاریابی اینترنتی مقرون به صرفه ترین راه رو به جلو است.

۲۹. جذب سرمایه گذاری

به طور کلی وب سایت ها راه های بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذاران بالقوه به کسب و کار شما هستند. این نشان می دهد که شرکت شما در مورد چه چیزی است، چه چیزی به دست آورده است، و چه چیزی می تواند در آینده به دست آورد.

۳۰. ساده و مقرون به صرفه

برخلاف روزهای اولیه اینترنت، برای ایجاد یک وب سایت با ظاهر چشمگیر برای کسب و کار خود، نیازی به دانستن کد کامپیوتر یا HTML ندارید.

ساخت یک وب سایت اکنون هم مقرون به صرفه و هم ساده است. برای یک سرمایه گذاری نسبتاً متوسط، شرکت های طراحی وب می توانند تمام جزئیات فنی را برای شما انجام دهند.

فرض کنید با مایکروسافت ورد آشنا هستید و در فیس بوک پست می گذارید. در این صورت، می توانید به راحتی وب سایت خود را با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس به روز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب دیگر

زن در حال کار با یک موبایل
راه‌اندازی سایت

طراحی موبایل فرست یا اول موبایل چیست؟

اهمیت استفاده از وبسایت‌ها در گوشی‌های تلفن‌همراه به قدری زیاد شده است که موضوعی به اسم اول موبایل جای خود را در طراحی باز کرده است. به این جهت که اکثرا کاربران فقط از موبایل برای بررسی سایت ‌ها استفاده می‌کنند.

ابزار بازاریابی دیجیتال

وب انگیج یا web engage چیست؟

اگر به دنبال این هستید که اطلاعاتی در خصوص وب انگیج به دست بیاورید این مقاله همان چیزی است که نیاز دارید.