یادداشت‌های بازاریابی

نوشته‌های عرفان لطفی

طرز فکر که مثل یک چوب جادویی می‌تواند با یک ورد مشکلات را حل کند.

برای من بازاریابی پیش از اینکه یک شغل یا روش کسب درآمد باشد یک روش تفکر است.

برای مثال فکر کنید می‌خواهید به بخشی از جامعه بفهمانید که باید واکسن بزنند. این مسئله می‌توان به روش بازاریابی حل کرد.

مثلا کسانی که باور به واکسن ندارند را می‌توان دسته بندی یا سگمنت کرد. می‌توان دلایل آن‌ها را شناخت می‌توان بازاریابی محتوایی کرد و علت‌ها را به آ‌ن‌ها نشان داد.

خلاصه که بازاریابی به نظر یک طرز تفکر است برای همین هم است که هر چیزی که در تحقیقات روانشناسی کاربرد پیدا می‌کند روزی سر و کله اش به بازاریابی می‌رسد. هر چیزی که جایی در علم اعداد دارد در بازاریابی وجود دارد. اصلا بازاریابی مجموعه همه علم ‌ها می‌تواند باشد.

می‌خواهم از این پس برای خودم روش کار یک بازاریاب را در حل مسایل پیاده کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب دیگر

ابزار بازاریابی دیجیتال

وب انگیج یا web engage چیست؟

اگر به دنبال این هستید که اطلاعاتی در خصوص وب انگیج به دست بیاورید این مقاله همان چیزی است که نیاز دارید.

اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی

مارکتینگ اتومیشن یا Marketing Automation

مارکتینگ اتومیشن یا اتوماسیون بازاریابی با اینکه سال‌هاست در جهان محل بحث و کار است اما در ایران خیلی ناشناخته مانده.